Perkara yang perlu diketahui tentang menerima haiwan peliharaan
Ramai tetamu mengembara dengan keluarga mereka, yang biasanya bermaksud membawa bersama haiwan peliharaan. Kami tahu bahawa haiwan peliharaan tidak semestinya boleh diterima sebagai tetamu. Tetapi jika anda boleh menjadikan ruang anda mesra haiwan peliharaan, anda boleh memilih untuk menambahkan yuran haiwan peliharaan kepada harga semalam anda.
Menambahkan yuran haiwan peliharaan
Anda boleh menggunakan yuran haiwan peliharaan untuk menampung kos pembersihan anda jangka akan lakukan selepas menerima tetamu bersama haiwan peliharaan, seperti memvakum bulu daripada perabot dan mengelap bekas hidung atau tapak kaki daripada pintu kaca gelangsar.
Apabila anda menambahkan yuran haiwan peliharaan, ia akan ditambah ke dalam harga semalam anda dan tersebar sama rata merentasi malam tempahan. Semasa bayaran, ia juga dimasukkan ke dalam jumlah harga, bukan dicaj sebagai yuran berasingan.
Menyediakan ruang mesra haiwan peliharaan
Kebanyakan haiwan peliharaan biasa mengembara dengan pemiliknya dan tidak memerlukan banyak hospitaliti tambahan. Bagaimanapun, jika anda membenarkan haiwan peliharaan di dalam ruang anda, ada baiknya jika anda menyediakan:
- Mangkuk untuk makanan dan air haiwan peliharaan
- Alas perabot mesra haiwan peliharaan
- Banyak tuala yang dikhususkan untuk mengelap tapak kaki di pintu
- Tiang cakar dan kotak kumbahan (jenis kadbod sudah memadai)
- Bekalan pembersihan tambahan
Mengemas kini penyenaraian anda
Tetamu yang mengembara dengan haiwan peliharaan ingin tahu jangkaan di penginapan anda, contohnya sama ada tersedia halaman berpagar atau patio persendirian. Pastikan anda menyertakan sebarang ciri dan kemudahan mesra haiwan peliharaan dalam butiran penyenaraian anda.
Perkara lain yang boleh anda lakukan untuk menjadikan penyenaraian anda mesra haiwan peliharaan:
- Kemas kini peraturan penginapan anda. Beritahu tetamu bilangan haiwan peliharaan yang anda benarkan bagi setiap penginapan, daripada satu hingga lima. Dalam peraturan penginapan, jelaskan perkara seperti jenis haiwan peliharaan yang anda terima, sama ada haiwan peliharaan boleh dibiarkan tanpa pengawasan di ruang anda, kawasan di penginapan yang tidak boleh dimasuki oleh haiwan peliharaan, bila haiwan peliharaan perlu diikat, dan tempat yang betul untuk membuang sisa haiwan peliharaan.
- Kemas kini buku panduan anda. Sertakan syor untuk taman anjing tempatan, doktor haiwan dan kedai bekalan haiwan peliharaan. Pertimbangkan juga untuk mencadangkan perkhidmatan menjaga haiwan peliharaan dan tempat pemeliharaan anjing.
Mendapatkan pembayaran ganti untuk kerosakan akibat haiwan peliharaan
Yuran pembersihan dan yuran haiwan peliharaan adalah untuk menampung kos yang dijangkakan. Namun, walau sebaik mana kelakuan haiwan peliharaan tetamu atau sebagus mana ia dilatih, kejadian masih boleh berlaku.
Untuk kos luar jangkaan seperti upholstri yang tercalar atau kesan kotoran yang disebabkan oleh haiwan peliharaan, ada perlindungan kerosakan untuk hos, sebahagian daripada AirCover untuk Hos. Pastikan anda mendokumenkan sebarang kerosakan dengan gambar dan memohon bayaran ganti melalui Pusat Resolusi kami.
Garis Panduan untuk Haiwan Perkhidmatan dan Haiwan Sokongan Emosi
Penting untuk difahami bahawa Haiwan Perkhidmatan bukan haiwan peliharaan. Haiwan Perkhidmatan ialah haiwan yang dilatih secara individu untuk berkhidmat atau melaksanakan tugas untuk orang kurang upaya.
Haiwan Sokongan Emosi ialah haiwan yang memberikan sokongan atau bantuan emosi kepada seseorang untuk membantu menguruskan gejala atau kesan ketidakupayaan mereka. Haiwan Sokongan Emosi ialah haiwan yang biasanya tinggal di dalam rumah, seperti anjing atau kucing. Berbeza daripada haiwan perkhidmatan, haiwan sokongan emosi tidak perlu dilatih untuk melakukan kerja atau melaksanakan tugas untuk orang kurang upaya.
Walaupun anda tidak mempunyai peraturan haiwan peliharaan, anda mesti membenarkan Haiwan Perkhidmatan untuk menemani pemiliknya melainkan anda diberikan pengecualian, dan anda tidak boleh mengenakan yuran haiwan peliharaan kepada tetamu.
Garis panduan ini juga terpakai kepada tetamu dengan Haiwan Sokongan Emosi di mana-mana tempat di mana undang-undang yang terpakai mewajibkan hos untuk menampung Haiwan Sokongan Emosi. Jika penyenaraian anda tidak berada di salah satu tempat tersebut, maka anda boleh mengenakan yuran haiwan peliharaan untuk Haiwan Sokongan Emosi atau mengenakan peraturan tiada haiwan peliharaan anda kepada mereka.
Perlindungan Kerosakan untuk Hos bukan polisi insurans dan tertakluk kepada terma, syarat dan batasan berikut. Ia tidak melindungi hos yang menawarkan penginapan di Jepun, yang menggunakan Insurans Hos Jepun, atau hos yang menawarkan penginapan melalui Airbnb Travel LLC. Untuk hos yang negara tempat tinggal atau tempat mereka beroperasi ialah Australia, Perlindungan Kerosakan untuk Hos tertakluk kepada Terma Perlindungan Kerosakan untuk Hos bagi Pengguna Australia. Perlu diingat bahawa semua had perlindungan ditunjukkan dalam USD.
Untuk penyenaraian di Negeri Washington, kewajipan kontrak Airbnb di bawah Perlindungan Kerosakan untuk Hos akan dilindungi oleh polisi insurans yang dibeli oleh Airbnb. Perlindungan Kerosakan untuk Hos tiada kaitan dengan insurans liabiliti hos. Di bawah Perlindungan Kerosakan untuk Hos, anda dibayar ganti atas kerosakan tertentu yang disebabkan oleh tetamu terhadap kediaman dan harta benda anda jika tetamu tidak membayar kerosakan tersebut.
Maklumat yang terkandung dalam artikel ini mungkin telah berubah sejak penerbitan.