Menjawab permohonan perubahan perjalanan tetamu
Kadang-kadang, tetamu memerlukan sedikit fleksibiliti. Jika mereka ingin meminda tempahan yang telah disahkan (cth: tambah atau tolak malam, pilih tarikh lain, tambah atau buang tetamu), mereka perlu menghantar permohonan perubahan perjalanan kepada anda.
Jangan ubah atau batalkan tempahan bagi pihak tetamu—anda mungkin menjejaskan reputasi baik anda sebagai hos. Sebaliknya, beritahu mereka bahawa mereka boleh melakukannya sendiri. Tetamu juga boleh mengubah tempahan mereka melalui pautan dalam e-mel pengesahan mereka.
Jawab permohonan perubahan perjalanan tetamu anda
Buka mesej anda dengan tetamu anda dan cari Tunjukkan permohonan. Jika anda menerima perubahan ini, ia akan terpakai secara automatik, dan tetamu anda akan dikenakan bayaran atau dibayar balik jika perlu.
Jika anda tidak dapat menerima perubahan yang dicadangkan oleh mereka, anda boleh menolak permohonan tersebut. Jika anda boleh menerima mereka dengan perubahan yang berbeza, anda boleh menghantar mesej kepada mereka untuk bertanya atau menghantar kepada mereka permohonan perubahan perjalanan.
Tempoh yang anda ada untuk menjawab permohonan
Walaupun tiada had masa, menjawab permohonan perubahan perjalanan dengan cepat boleh membantu anda mengelakkan tempahan yang dibatalkan.
Bila tetamu boleh menghantar permohonan perubahan perjalanan
Tetamu boleh menghantar permohonan perubahan perjalanan setelah tempahan disahkan, dan pada bila-bila masa sebelum mendaftar keluar—walaupun semasa penginapan mereka.
Jika anda tidak dapat menerima perubahan
Tiada penalti untuk menolak permohonan.
Ada baiknya untuk memaklumkan tetamu anda bahawa anda tidak dapat menerima perubahan yang diminta dan sebabnya, seperti mempunyai rancangan lain yang bercanggah dengan tarikh yang diminta.
Artikel berkaitan
- Hos
Menolak permohonan perubahan perjalanan
Kedua-dua tetamu dan hos boleh menolak permohonan pindaan dan mengikut tempahan asal. - Hos
Mengubah suai tempahan sebagai hos
Anda boleh menghantar permohonan perubahan kepada tetamu anda. Jika tetamu bersetuju, tempahan akan dikemas kini. Perubahan, pembatalan dan bayaran balik untuk hos
Adakalanya masalah timbul dan anda mahupun tetamu anda terpaksa mengubah rancangan. Untuk memastikan semuanya berjalan lancar, berikut adala…